گروه حوادث: سارقان نقابدار بعد از دستبرد مسلحانه به مطبی در تهران پا به فرار گذاشتند

اما اختلاف آنها بر سر تقسیم اموال مسروقه، ماجرای عجیبی را رقم زد. شامگاه 12 اسفند سال گذشته 2 مرد مسلح قدم به مطبی در سعادت آباد تهران گذاشتند و با تهدید اسلحه، 3 میلیون تومان پول نقد، تعدادی لپ‌تاپ، گوشی‌های تلفن همراه و مدارک شناسایی پزشک مورد نظر را به سرقت بردند.

به‌دنبال شکایت مالباخته، رسیدگی به موضوع در دستور کارگروهی از کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی سارقان آغاز شد. ماموران با حضور در مطب که در طبقه دوم یک طلافروشی بود، به بررسی نحوه ورود سارقان به آنجا پرداختند. آنها متوجه شدند دوربین‌های طلافروشی و بانکی که در آن نزدیکی‌ بود طوری قرار گرفته‌اند که می‌توانسته‌اند تصویر سارقان را هنگام ورود به مطب ضبط کنند.

بررسی‌ فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها آغاز شد و در این بین تصاویری از یک خودروی پیکان به دست آمد که سارقان با استفاده از آن خود را به محل سرقت رسانده بودند. با این سرنخ جست‌وجو برای شناسایی مالک خودرو شروع شد تا اینکه چند روز بعد اتفاق عجیبی افتاد.

معامله با مالباخته

هنوز ردی از سارقان به دست نیامده بود که یکی از آنها با پزشک مالباخته تماس گرفت و مدعی شد که حاضر است در ازای دریافت 5 میلیون تومان مدارک، گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های مسروقه را به وی پس دهد.

این تماس در حالی برقرار می‌شد که کارآگاهان توانسته بودند صاحب پیکانی راکه سارقان با آن به محل سرقت رفته بودند ،  شناسایی کنند.این مرد که فرهاد نام داشت در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: من در سرقت حضور نداشتم اما آن روز ماشینم را در اختیار سارقان که برادرانم و پسرخاله‌ام هستند قرار داده بودم. آنها هم در ازای این کار مقداری از اموال مسروقه را به من دادند اما هر چه تلاش کردم نتوانستم آنها را در بازار بفروشم.

اختلاف سارقان

بعد از اعترافات متهم، ماموران موفق شدند مخفیگاه یکی از سارقان اصلی را در شهریار شناسایی کنند. این مرد که مسلح به کلاشینکف بود با ایجاد درگیری با پلیس قصد فرار از دست مأموران را داشت اما هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

با کشف مقداری اموال مسروقه در خانه این مرد، وی تحت بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که او همان سارقی بوده که در تماس با مالباخته قصد داشته است با او وارد معامله شود.

این مرد در بازجویی‌ها گفت: سرقت را با همدستی برادرم و پسرخاله‌ام انجام دادیم. من خودرویی اقساطی خریده بودم و چون دیگر از پرداخت قسط خسته شده‌ بودم، با پیشنهاد سرقت موافقت کردم تا با پول آن اقساط خودرو را یکجا پرداخت کنم، اما بعد از دستبرد به مطب، برادر و پسرخاله‌ام سر من کلاه گذاشتند و همه پول‌های نقد را برای خودشان برداشتند.

بعد لپ‌تاپ‌ها و دیگر اموال مسروقه را به‌عنوان دستمزد به من و برادر دیگرم که صاحب ماشین بود، دادند. من هم چون نیاز به پول داشتم تصمیم گرفتم با پس دادن این لوازم به مالباخته از او 5 میلیون تومان بگیرم اما قبل از این کار دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: اعترافات این مرد در حالی بیان می‌شود که ماموران تا‌کنون توانسته‌اند فردی را که برای سارقان اسلحه گرم تهیه کرده بود،  دستگیر کنند اما هنوز 2 سارق دیگر  تحت تعقیب قرار دارند.

کد خبر 108605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز